Nationaldag flaggan i topp och en del blommor.

 
 
Vi åkte ut i dag och prövade fiskelyckan.
Men det var ingen lycka med det idag, Håkan fick en strömming så det var inte mycket att dela på.
 
Vi har gjort lite av varje den här helgen.
I går var vi och tittade på fotboll det var Stella som spelade.
De förlorade med en hel del men det är inte det viktigaste att vinna.
Huvudsaken är ju att det är kul.
 
 
Stella var målvakt de byttes om. 
En bra räddare.
 
 
Så klart att brorsan kom och hejade också.
Pappa och han hade varit åt ett annat håll så han hade spelat.
Den familjen är mycket på fotboll i helgerna.
Och flera kvällar i veckan är det träning.
Mathias är med Anton och Jenny är tränare för tjejerna.
Det är så kul att åka och titta på dom. 
 
 
I dag har vi varit och köpt blommor.
Stora blommor och små blommor, blåa, röda och vita.
Det svåraste är ju att veta vilka man vill ha, det finns ju så mycket.
 
 
Så här har det planterats i eftermiddag.
Härligt att sätta händerna i jorden.
Så mysigt att vara i växthuset och pyssla. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Humlorna blev nog glada när vi kom med blommor.
 
 
Dom har nog väntat det blev ganska sent att flytta hit i år för att det har inte varit någon värme.
I går var det jättevarmt riktig sommarvärme.
I dag är det skönt ute (enligt mig som inte gillar för varmt)
 
 
 
I lördags var fam Berg här ute och fixade i sin stuga.
Bettan städade och gjorde så fint.
Ett par kompisar kom ut och hade med morotskaka som var så god.
Jag gjorde pizza som vi alla åt med god aptit.
 
Studsmattan sattes fram och moterades i hop.
Leia ville ha den längre upp vid husen och morfar sa allt för barnbarnen.
Stella och Leia använder den flitigt när de kommer. 
De är ganska lika och har alltid något på gång när de träffas.
Gympatjejer är dom Leia har ju gått på gympa länge och lär Stella en del.
 
Vi fick hjälp att ta ut nya grillen och den satte Mathias och Bengt ihop.
En stol som vi köpt fick ockå komma upp. 
 
 
 
 
 
 
En härlig och som vanligt en fullt upp helg precis som vi vill ha det.
 
 
I dag flaggar vi på ön och har invigt nya grillen.
Det blir en lugn och skön kväll.
 
En liten uppdatering om mitt sår.
Gjorde ju en operation i torsdags och tog bort en förhoppningsvis ofarlig förändring.
8 stygn har jag och har tagit bort plåstret nu.
Lisbeth jobbar och har gjort i många år just med såna operationer.
Hon sa att jag kunde ta bort det, och jag tänker nog att det läker bättre om det får luft.
Känns lite stelt och börjar klia så då läker det ju. 
Men jag får vara försiktig i solen och ha något över.
 
 
I morgon blir det en tidig tur från ön till jobbet.
Men det är inte många dagar kvar nu.
Känns bra att ha en lång semester och sedan bara sköta mitt eget företag.
Och det gör jag när och hur ofta jag vill.
Kan inte bättre bli.
 
Ha en trevlig kväll och en bra början på nya veckan.
KRAM. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :