Semester

 
 
Jag säger bara semester.
Så skönt att vara ledig och det blir ju länge.
Jag slutar min anställning nu och bara kör mitt eget.
Jobbar när och hur mycket jag vill.
De senaste 36 åren har jag jobbat med äldre och har trivs jättebra.
Jag tycker det är så härligt jobb fortfarande men det blir skönt att bara ha mitt eget
Har en kundkrets och det räcker för mig, lite guldkant på tillvaron.
Härligt att ha lite lagom att göra när jag har tid och lust.
Jag har en del dagar inbokade redan och tisdagar finns tider.
Likaså ojämna vecker efter kl 15 en del dagar.
Många av er går en gång i månaden hos mig och har då bokat in tider hela året.
Det är bra, lättare att planera för mig.
Först ska jag ha semester 
Sedan finns jag på Rådhusgatan 36 A i Västervik.
 
 
Ja semester heter det. 
Nu ska vi fixa lite till midsommar när barn och barnbarn kommer hit.
Det blir sill och potatis, farmor/mormors köttfärssås lite grillat och annat gott.
Dans kring vår lilla midsommarstång som vi brukar klä med eklöv, allt enligt tradition.
Fika, tårta och godisregn och annat kul ska vi ha.
 
Jag önskar dig en härlig midsommar.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :