Det ska bara fungera.

 
 
Nu funkar min blogg igen och ingen är gladare än jag.
Ni som känner mig vet att jag inte är född med tålamod, så det där med att vänta är inte min grej.
Men plötsligt händer det...
Det har blivit kallt här hos oss.
Ja inte inne då men ute.
Föresten en morgon när jag kom ut i köket var klinkersen på golvet iskall.
Vi har golvvärme och det är så skönt.
Men som sagt iskallt.
Vi kollade propparna inget fel, funderade och tänkte.
Men vi kom på att displayen till golvvärmen sitter i garderoben.
Jo visst, en kartong hade kommit emot knappen så den var avstängd.
Så det var inte konstigt alls att det var kallt.
Det blev snart åtgärdat och värmen kom tillbaka. 
Allt frid och fröjd igen.
Lite snö har vi fått som kändes väldigt onödigt.
Minus 4 grader var det en morgon när jag åkte till jobbet.
Burr, nu var vi ju vana vid lite vårvärme men det kommer nog igen.
Jag har ganska mycket på jobbet nu, många vill ha massage.
De boende är så nöjda och glada av att få en egen stund.
En farbror sa i dag när jag frågade om han kommer tillbaka.
Ja i morgon sa han, det är bra betyg.
Mina egna kunder kommer också med jämna mellanrum.
Det är precis som det ska vara.
Det ska bli bra att bara ha mitt eget sedan och bara tänka på det.
Och  jag vet att det brukar bli lite mer innan sommaren och likaså innan jul.
Varför vet jag inte, men visst är det kul att kunderna är nöjda.
På tal om att vara nöjd, vi har varit på massage i dag både gubben min och jag. 
Det är en tjej som går och lär sig till massör och man måste ju ha ett visst antal behandlingar under tiden. 
Jätteskönt och hon blir en bra massör, det är jag säker på. 
 
 
Snart dax för en må bra kväll.
Om det är någon som vill komma hör av er i så fall. 
En härlig kväll med fika och lite information om våra företag som vi bjuder på.
Det är absolut inget köptvång så klart, kom bara och prova och lyssna. 
 
 
En morgon med snö, jag gillar ju snö men inte nu....
Jag har ledigt i fyra dagar, brukar försöka göra mig ledig fredag och måndag.
Jobbar inte helg nu det har jag gjort förr i många år, så det är klart.
Så det blir lite långledigt.
I morgon ska jag gå på yoga.
Det blir skönt, jag gick ju för lägre sedan men av någon anledning tog det slut.
Men nu tar jag nya tag, ska försöka gå varje fredag kl 10.
Sedan blir det väl lite pyssel här hemma.
Jag längtar ju ut till ön så klart men det får vädret bestämma.
(där kom mitt tålamod in igen...) 
Lilla roddbåten är ju i sjön i alla fall, en bit på väg. 
 
Nu har jag en date med kudden.
Så jag säger natti natti från mig och gubben. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :