Om att bestämma sig.

 
 
Vilka härliga dagar det har varit nu.
Så skönt med sol det behöver vi.
I dag är det den 22 mars om tre månader den 22 juni går jag på semester.
Sista dagen man jobbar innan semestern är ju den bästa på hela året.
Och den här gången är den ännu bättre.
Jag ska ha en lång semester...
Efter mycket velande och funderande så har jag bestämmt mig för att ta pension.
Först semester några veckor och sedan är jag pensionär.
Och det var inte så lätt, jag hade nog tänkt att jobba nåt år till minst.
Trivs ju så bra både med personal och de boende.
Men jag känner mig så färdig med det jobbet.
Jag har alltid tyckt om mitt jobb och gör så fortfarande.
Älskar att jobba med gamla och vet att jag gjort mycket gott för många.
Och framför allt de senaste 5 åren när jag har givit massage/socialt till de boende.
Jag har jobbat på många olika ställen under åren.
Träffat så många människor, så många möten och har fått så mycket livserfarenhet.
Men jag har jobbat i äldreomsorgen i 36 år så nu är jag klar med det. 
Jag ska ha mitt eget företag kvar så klart.
Det är väl ingen av er som tror att jag ska ligga på soffan och äta praliner sedan....
Det passar ju inte mig som du vet.
Nej jag ska ha massage och försäljning av forever kvar.
Kanske åka ut och ha må bra kvällar om någon vill. 
Det kan jag ju göra så mycket eller lite som jag känner för.
Och ta emot kunder när jag vill och kan.
Jag kommer att ha en annan lokal från den 1 augusti, information kommer.
Mobilnr är samma så det är bara att ringa och boka tid.
Men jag ska jobba tre månader till på Vapengränd.
Så än har jag lite kvar att ge.
Det blir massage och socialt till de boende och vi hoppas på en fin vår så vi kan gå ut på härliga promenader, kanske plocka en bukett vitsippor eller liljekonvaljer.
Mina egna kunder är ju välkomna än så länge så klart.
 
 
Här är det full fart som vanligt.
Vi har bjudit barn och barnbarn på middag.
Varit på bio med två av barnbarnen,
En har haft sin egen dag,
De andra två har varit hos oss i natt.
Vi är med på olika aktiviteter på kvällarna ibland.
Farfar brukar skjutsa till fotbollsträning.
Vi har varit med både på gymnastik och innebandy.
 
 Underbara dagar.
 
Natti Natti
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :