Sjösättning i storm.

 
 
I morse när jag gick till jobbet gick jag förbi ett ställe med en massa krokus. 
Det är fint nu med vårblommorna som börjar komma. 
Till och med blåsippor har vi sett.
 
 
När jag sökte på det på telefon stod det blå vitsippa, är det samma sak kanske?
Hur eller hur är det härligt med blommor.
Det har blivit lite kallare nu, det var så varmt och skönt förra veckan.
Vi var och tog en golfrunda efter jag hade jobbat i dag och det var kallt bara 4 grader.
Men vi höll oss varma skönt att gå.
Det gick ganska bra ibland i alla fall.
En del slag fick jag till bra, träning ger färdighet.
Det går bättre och bättre.
 
 
I söndags hade Anton sin egen dag med övernattning och skjuts till skolan dagen efter.
Han ville ha farmors pannkakor till lunch som är det bästa han vet.
Jag gör med hälften grahamsmjöl och vetemjöl + en riven morot, mums. 
Han sa jag tycker inte om morötter men i pannkakor är det ju gott.
Ett bra tips att få i lite grönsaker och rotfrukter i maten. 
 
 
Vi var ute och gick en sväng på gränsö.
Sedan ville han äta på Burger King och så gjorde vi så klart.
Är det en egen dag så är det.
Vi har myst, fikat, kramats och bara haft det skönt.
Vi gjorde glass i stora lass, glassmaskinen är jättebra.
Hemgjord glass är ju mycket bättre, inte en massa konstigheter i den.
Det är värt så mycket de här egna dagarna för oss alla. 
 
I går satte vi i lilla roddbåten.
 
 
Vi tänkte åka ut till ön men det var storm så vi gjorde inte det.
Men det är nära nu, båten är i sjön i alla fall.
Vi längtar ut nu jag vill ut till växthuset.
 
 
Men en sak är jag säker på.
Om det blir något av allt jag sått så måste jag nog bygga ut det....
 
 
Jag har skolat om tomater har flera olika sorter, satt frö av gurka olika sorter också.
Och frö av både grön och gul squash, sockerärtor och en pytteliten smultronplanta.
Det är så kul att se när det kommer upp.
 
I lördags var vi på fest.
En som är med i mcklubben har fyllt är så vi blev bjudna på mat.
Jättegod lasagne med sallad och bröd, jättegott.
En trevlig kväll i trevligt sällskap, kan inte bättre bli. 
 
Tack alla inbandade i den festen, det var lyckat. 
Nu är det läggdax för mig här känner jag.
Jag är så kvällstrött men i stället då morgonpigg.
 
Natti Natti. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Eva`s blogg

Kram Gittan

Svar: Tack för dem kramen. Lika tillbaka till er.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :