Härliga dagar med de bästa.

 
 
Den här veckan har varit hektisk.
Håller på att avsluta jobbet och tala om för de boende att jag ska sluta snart.
Och det är väl lite onödigt tycker de nog.
De känner ju mig och jag dom så väl.
Jag har varit där i fem år den 1 oktober så vi har hunnit med många förtroliga samtal.
Många mysiga stunder med en skön nack eller ryggmassage.
Så många händer och fötter har fått en skön stund hos mig.
Jag har trivs som fisken i vattnet hela tiden.
Men var sak har sin tid nu är det nya tider på gång, pension heter det ju. 
Mina kunder tar jag emot på Rådhusgatan 36 A så det går bra att boka in tider nu.
Företaget ska jag ha kvar och Forever finns också om du vill handla något.
Jag har en hel del bokat redan så hör gärna av dig om du vill ha nån tid för massage. 
Nu kan jag nog inte vara riktigt så flexibel som jag varit tidigare.
Ojämna veckor kan jag ta emot kunder efter kl 15.
Kanske en del andra dagar men jag kommer igen om det.
Från och med Augusti finns jag där på bokade tider.
Så nu är det mycket på jobbet både privat och komun.
Jag ska fixa och ordna det bästa för alla som jag brukar.
I onsdags kom Fanny och Leia till oss efter skolan.
Vi åt på Subway enligt önskemålel från dom.
Sedan åkte vi till golfbanan så de var med och slog lite bollar.
Leia var jätteduktig fick många fina slag fast hon aldrig provat förut.
Fanny slog också men hon är lite ner som jag, lite okoncentrerad.
Men vi hade jättekul, Fanny har alltid varit den som hållit låda ända sedan hon var liten och gör så än. 
Vi skrattade och hade jättekul många bra slag och en del dåliga så klart.
Jag tror att det är något för Leia att satsa på hon är så kreativ.
Kanske en ny hobby för henne, vem vet. 
 
I går följde Anton och Stella med oss ut till ön.
Vi hade en mysig dag och åt farmors hemgjorda lasagne, fikade och kände på vattnet.
Men vi kom överens om att det var för kallt att bada.
Vädret var lite hit och dit.
Ibland regn och ibland sol, ganska blåsigt.
Vi vattnade i växthuset och satte potatis i sandlådan.
Förra året var sandlådan full med en massa blandade sommarblommor.
Och i år hoppas vi att den blir full med potatis.
Vi chillade inne i soffan och tittade på tv, 
 I dag har vi varit i Linköping Fanny och Leia var med.
De köpte skor och lite annat.
Va har ätit, fikat och gått och tittat i affärer.
Jag köpte mig ett par nya skor.
Hoka, de bästa skor jag har haft nån gång.
Jag är så noga med vad jag har på fötterna det får kosta.
Så viktigt att ha bra skor.
I morgon blir det bog en golfrunda och sedan åker nog vi till ön.
Vi hoppas på bra väder då så klart.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi har haft mysiga dagar med mycket kramkals.
Inte konstigt att man mår så bra när vi har de bästa med oss.
Bra hjälp med vattning och potatislandet. 
Ätit, fikat och handlat.
Ja inte lär det växa gräs under mina fötter i alla fall.
Men nu ropar kudden...
 
KRAM OCH NATTI NATTI
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lollo

Nu var det jättelänge sedan jag var här. Du kommer väl knappt ihåg mig :)

Väldigt trevligt med alla bilderna, och vad kul att du hittat samma skor som jag. Jag köpte också svarta Hoka tidigt i våras. Otroligt sköna!

Ha det fortsatt bra!
Kramis

Svar: Jag kommer nog inte riktigt ihåg dig, det gick inte att gå in på din blogg. Visst är det sköna, bästa skorna.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Lollo

Kommer du inte in på bloggen? Det var konstigt. Ingen har sagt något om ett problem.
Jag lägger en adress även här.
https://imittandratankerum.wordpress.com/
Jag hade Tankerum på bloggspace, om du var med där, och på Wordpress började jag med "I mitt Tankerum". Den blev full så jag fick gå vidare till "I mitt andra Tankerum" ;)

Förstår om du inte minns mig :)

Svar: Jo nu kommer jag ihåg dig, kikade lite för jag kom in på din blogg med den andra adressen. Ska läsa lite vidare. Kul att höra ifrån dig och hoppas allt är bra.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Hannas krypin

Tack för din kommentar hos mig (hannafialotta.blogg.se), bloggar nu på Hannas krypin. :-)

Var sak har sin tid heter det ju och nu är det dags för nya äventyr. Låter ju bra att du kommer fortsätta ta hand om kunder. Forever har jag också jobbat med men nu var det några år sedan sist. :-) Aloe vera dricker jag fortfarande i perioder.

Svar: Det är ju kul att ha mitt eget företag kvar och bara jobba med det. Ha en skön kväll.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :