Om att ha en mysig morgon

 
 
Efter en mycket god natts sömn vaknar vi upp här på ön till lite regn.
Ganska mysigt att höra regnet utanför och sitta här inne i värmen med sitt morgonkaffe med en massa tända ljus.
Regnet behövs ju så bra så det är bara välkommet.
Vi kom ut i går, jag har jobbat tre dagar på Vapengränd.
Så den här ledigheten behövdes. 
Jag pysslade i växthuset och satte lite mer tomatplantor och ja, vi ska äta annat än tomater i år.
Men jag vet inte vad som händer varje år, det blir så många...
Jag gav några till Mathias och Jenny som vi satte i deras växthus en kväll i veckan.
Det är så rogivande att vara i växthuset de som bor där ser ut att trivas.
Så kul att se hur det växer.
Än så länge bor vi inte här hela tiden men det kommer snart.
Det känns lite "bökigt" att åka emellan när jag jobbar.
Så har jag väl aldrig känt förut men så är det.
Jag har 14 dagar kvar att jobba nu på komunen.
Det känns bra, mentalt är jag väldigt förberedd.
Jag är klar med det jobbet.
 
Från Augusti är jag på Rådhusgatan 36 A på stan.
Ska hyra in mig hos en härlig tjej så det blir bra sammarbete till hösten.
Kul med lite nytt och att bara ha mitt eget företag.
Jag tänkte åka ut och visa mina Foreverprodukter om det är någon som önskar också.
Altså ha må bra kväll hemma hos dig om du önskar.
Du bjuder in några kompisar, kanske fixar lite enkelt fika.
Jag kommer och tar med mina saker så ni får prova, smörja och smaka.
Du kan ju så klart handla hos mig när du kommer på massage också.
Det blir ingen skillnad. 
Jag har ju jobbat upp en kundkrets de här 11 åren så er ska jag fortsätta att ta hand om på bästa sätt som vanligt.
 
I höst kan vi ju bo kvar här ute till isen lägger sig om vi vill.
Men jag vet att när höststormarna börjar komma är det skönt att krypa in i lägenheten.
Vi behöver inte tänka på att skotta snö eller något utejobb.
Allt har sin tid, lyxigt att ha två boende.
 
I dag var det tal om att vi ska fiska strömming.
Lisbeth och Håkan och vi brukar göra det ibland.
Det ser ut att bli bättre väder men det finns ju inget dåligt väder, bara dåliga kläder...
 
Jag har varit på gång hela veckan att gå ut och ta bilder nu när det är så mycket som blommar.
Tänkte åka till en härlig gammal trädgård här i stan.
Massor med fina äppleträd.
Men det här veckan har det varit storm så inte ett blad har stått stilla.
Blir inga bra bilder då.
Vi får väl se i morgon när vi åker in till stan och vi kan gå dit och fota lite. 
Vi tänkte åka in och spela golf, det är så kul.
Bra för mig som alltid har något på gång.
Ska man spela golf gäller det att vara här och nu.
Och det går bättre o bättre ju mer man övar.
Härlit med frisk luft och motion och trevlig samvaro.
 
 
Det var lite tankar en vanlig lördagsmorgon.
Nu blir det snart frukost här i stugan och sedan får vi se vad den här härliga dagen har att erbjuda oss. 
Vi skapar så klart en bra dag, med eller utan regn.
Med eller utan strömmingsfiske.
Ingen flaskborste för mig tack (känns så att äta strömming)
Men jag är gärna med och står för glada tillrop och frisk luft tycker jag ju om.
 
Ha en jättehärlig lördag, ta hand om dig och varann.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :