Långt och snett eller kort och rakt...

 
 
Det är just frågan...
Jag hör nog till den sista kategorin av dom...
Som du förstår är det golfen som gäller.
Det är inte lätt att hitta bollen alltid och vi har varit och spelat i veckan.
Det är ju helt underbart väder.
En del dagar går det bättre och ibland vet jag inte riktigt vad som händer...
Men som jag sagt tidigare, envis som en åsna så ger jag inte upp.
Vi får frisk luft och motion, en rejäl långpromenad och vi gör nåt tillsammans.
 
Då var det fredag igen och jag ska gå på yoga.
 
 
Det blir en bra avslutning på veckan skönt för kropp och knopp.
 
Vi var på en föreläsning i Tisdags med Jeper Caron som hette KOLL PÅ LIVET.
Jag bjöd mina "tjejer" Bettan och Jenny.
Det är så mysigt att göra något tillsammans alla tre.
En jättebra föreläsning mycket tänkvärt och många skratt.
Det är svårt att återberätta med det var som sagt om att ha koll på livet...
Han har en sida på facebook som heter framsteg, gå in på den mycket bra citat och annat.
 
 
Jag har fått hem lite vinterjobb också i går.
En hel stor påse med garn.
Som du vet virkar jag mycket och när jag sitter vid tvn på kvällen har jag svårt att göra ingenting..
Men nu har jag att göra...ska virka var sin filt till barnbarnen med mormorsrutor.
 
 
De har bestämt vilka färger de vill ha.
Det är kul att virka men jag får nog ta det i lagom takt.
Men det är svårt för det är så roligt.
 
 
Det är rött, svart, grönt, grått, lila, gult, blått, vitt....
Kommer säkert nån bild sedan.
 
 
Här är en av mina filtar som jag gjort, det bara händer liksom.
Ena rutan efter den andra och så virkar jag ihop dom.
 
Jag har fått ny vana också.
Varje morgon när det börjar ljusna går jag en snabb promenad med stavarna.
Och då menar jag riktigt snabb så pulsen kommer upp.
Det är bra att få fart på systemet i kroppen och jag går ett par kilometer.
I går träffade jag en äldre dam, jag sa godmorgon till henne.
Godmorgon sa hon det ser hurtigt ut...
Ha ha, det gör nog det jag går ju inte och "petar" med stavarna som jag sett.
Men visst är det bra om man har dålig balans att ha dom till att hålla sig i.
Men som sagt jag kör järnet.
 
Vi har fått två "sladdisar" till familjen också.
 
 
Zelda bor hos Fanny och Leia.
 
 
Doris bor hos Anton och Stella (med familj så klart) 
De är så söta båda två och så mysigt med katt.
Så nu kan vi åka dit och gosa med dom så mycket vi vill.
 
 
En vecka har gått med lite av varje.
En föreläsning, en jobbardag med nöjda kunder, en dag med två av barnbarnen här på middag och fika, satt in stora båten på vinterförvaring, städat och putsat fönster.
 
Nästa vecka blir det en liten resa som jag fixat till gubben min som fyller sina år.
Det ska bli kul. 
 
Nu blir det stavarna och ge järnet.
 
Jag önskar dig en skön fredag och en härlig helg.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lotta

Duktig du är. En pulshöjare till start på dagen är ju riktigt bra. Så fint garn, det kommer att bli en fantastiskt fin pläd. Jag virkar inte så mycket längre, stickar mest.
Spännande med resa. Hoppas mannen blev glad.
Önskar dig en finfin lördag!
Kram

Svar: Ja det är en bra vana på morgonen, det är kul att virka och jag tänkte göra var sin åt barnbarnen. Det går nog åt ett hundratal rutor till varje kanske så den blir ju inte klar i morgon om jag säger så. Bra att göra det vid tvn har svårt att bara sitta stilla. Sticka är också kul det gjorde jag mycket förr, vad blir det för fint? Vi ska åka till Åland på tisdag äta och dricka gott, blir kul. Ha en bra lördag jag ska skriva ett blogginlägg nu om ett inbrott....det är inte så farligt som det låter. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :