Höstfint på ön och avtackning

 
 
Jag har tagit med lite höst hit ut till ön i dag.
Vi har sovit i stan ett par nätter men åkte ut förut.
Det är ju så mysigt att bo kvar här ute det är riktigt "höstigt" nu.
Men det kan nog bli så att vi bor där inne ibland.
Det brukar vara så innan vi flyttar in på riktigt, vi har saker överallt.
 
Jag har gjort lite höstfint här ute i dag.
 
 
Lite ljung, kvistar och lite grönt...vips så blev min kaffekopp en höstdekoration.
Några pumpor som jag köpte på öland fick också flytta dit.
Gubben min har klippt gräs, en härlig utedag.
 
 
I går åkte jag till Vapengränd för att bli avtackad.
Hade sällskap en liten bit med en granne.
Jag berättade att jag gått i pension, oj sa han då har du 24 tim per dygn att ha något att göra på...
Hmm...jag brukar inte ha svårt att hitta på något att göra.
Men det är nog lite olika kanske hur man är.
 
Vi fick jättegod paella med räkor, kyckling,ris, musslor, korv .
Hämtade det ute på en stor muurikka och till det fanns det vitlöksbröd och sallad.
 
 
Mums så gott det var och en öl till. 
Det blev också musikquiz vi var olika lag.
Vårt lag vann så vi fick en blomma och så äran så klart. 
 
Fika med en god chokladkaka de är helt suveräna i köket på Vapengränd på på mat och bak.
 
Och så blev vi avtackade, det var en till som gått i pension nu.
Vi fick blommor, en jättefin ljuslykta och biobiljetter
(ska ta med mig gubben min på bio nån kväll)
 
 
Jag vet att jag har gjort det bra för de boende under åren.
Men inte bara för de utan jag har mått så bra själv när jag sett vad min massage, kramar och det sociala har gjort för dom.
 
Klart jag saknar "de gamle" och personalen, men ska hälsa på och ta en fika tillsammans.
 
I morgon ska vi göra en utflykt med gamla goda grannar.
Jag är säker på att det inte kommer växa gräs under våra fötter.
 
Har jag inget att göra hittar jag på nåt, hur svårt kan det va...
 
KRAM.
 
.
 
 
 
.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :