Om att bo i stan.

 
 
Och så var det fredag igen.
Är det bara jag som tycker det går fort...?
Vi får dagarna att gå på ön.
Har höstpysslat, tagit promenader lagat god mat och bara haft det bra.
Det är så mysigt att krypa upp i soffhörnet och sitta med min virkning också.
(jag kan faktiskt sitta stilla, trot eller ej...)
 
 
Har ett nytt projekt på gång lite färg ska det vara till vintern tycker jag.
Så mjukt och härligt garn.
 
 
 
 
 
 
Ön i höstskrud.
Vi har väl flyttat in till stan nu men det tar emot lite faktiskt.
Åkte in i dag och så här länge har vi inte bott där ute nån gång.
Men vi åker ut nån dag i veckan och kollar över det.
Kanske stannar över nån natt.
Det kan ju bli fina dagar än.
Vi har ju bara sommarvatten och det stängs av nästa helg.
Det är mysigt i stan också.
Jag trivs med det jag gör.
 
 
Vi har varit och handlat och så gick jag ett varv på golfbanan.
Jag gick själv i dag det är ganska mysigt att gå i sin egen takt och filosofera lite.
Ta lite bilder och fundera ut vilken klubba jag ska andvända just till det hur långt det är kvar och hur bollen ligger.
Jag slår inte alltid så långt men faktiskt ofta rakt.
Så det är sällan jag slår bort nån boll.
I dag gick det riktigt bra.
Det blev några "klong" i klubban de som spelar vet hur det låter och för er andra är det en fullträff.
Och då flög den långt.
Jag hade hela golfbanan för mig själv i dag, lyxigt va...
 
 
Det kan vara svårt att hitta bollen även om den ligger där den ska, hade en gul i dag samma färg som en del löv.
 
 
 
 
Så nu mer är vi stadsbor och det är inte heller fel.
Nu har vi nära till barn och barnbarn så vi kan hälsa på när vi vill.
I morgon ska vi fira Stella hon fyller tio år nästa helg.
Som sagt tiden springer iväg. 
 
 
Jag önskar dig en härlig fredagskväll och en fin helg.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :