Om att boa in..

 
 
Mycket utav helgen har spenderats utomhus.
(det är tisdag, jag vet)
Inte alltid jag hinner att skriva, du vet som pensionär har man mycket att stå i ha ha. 
I lördags var vi ute vid sommarstugeområdet och satt upp vägpinnar.
Det känns som i förrgår vi gjorde det sist och det är ett år sedan...
Hur eller hur så kom de upp det regnade lite nästan hela tiden.
Men hur var det nu, det finns ju inget dåligt väder...
Pinnarna kom upp bara man har ett glatt humör så går allt.
 
 
Det brukar vara många som går med.
Kul att träffas ta en promenad och prata lite.
Efter det var det möte på Lofta Cafe.
 
På söndagen åkte vi till ön och gjorde klart för vintern.
Stängde av vattnet och såg över allt.
Jag låste växthuset...men ett spännband, förra året blåste en dörr upp så ska vi inte ha det. 
Plockade in det som skulle in och satte ner värmen lite. 
 
 
Bettan och Mattias var med och hjälpte oss.
Och så klart fika korgen var med.
 
 
Så nu är ön inboad för vintervila och bara väntar på våren. 
Och det går fort.
 
 
Nu är det bara den stora båten som ska upp och det blir nog snart.
Den ska upp med en kran och så åker den på lastbil in till stan.
Det är ju skönt när vi kommit dit lika härligt som att ta det åt andra hållet.
 
 
I går var jag på Vapengränd och hälsade på och fikade med mina före detta arbetskamrater.
Kul att träffa dom.
Jag var och tittade i det fina massagerummet där jag gjort några timmar.
Men nu är det nya tider, jag är ju sådan så jag trivs med det jag gör.
 
I dag ska jag jobba hela dagen.
Jag vet inte hur jag fick till det med bokningar i dag...
Lunchen försvann visst, men det får ordna sig på nåt sätt.
Jag brukar vara väldigt noga med det men men. 
 
Jag önskar dig en trevlig dag.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :