Höstmat

 
 
I dag har det varit fart i mina grytor och kastruller här i köket på ön ska jag tala om.
Och det gillas av mig.
Rotmos har jag gjort till middag och äpplepaj med vaniljsås till fikat.
Riktig höstmat och det blev så gott.
 
Blommorna är fina än så länge de går ju inte att slänga när de ser ut så.
 
 
Vi har gått rundan och hämtat tidningen i det härliga höstvädret. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ett nytt projekt på "virkningsfronten" också.
Jag virkade mycket förr och har nu börjat igen. 
Det är så rogivande och skönt att sitta och virka.
 
 
 
 
Om det inte regnar i morgon blir det nog en tur på golfbanan.
Men det finns ju inget dåligt väder, bara dåliga kläder...
 
Till helgen ska vi till öland med husvagnen där det är skördefest.
Vi var där förra året och det var så trevligt och hoppas på fint väder så klart.
Lisbeth och Håkan åker med oss och vi brukar inte ha några tråkiga stunder.
Det ska bli kul att ses, ta ett glas vin och umgås.
Förra gången var vi på en restaurang Pappa Blå.
Vi ska gå dit igen om det finns plats, det är väldigt populärt och så god mat.
 
Så det blir en härlig helg med trevligt sällskap, god mat och dryck.
 
 
 

Kommentera inlägget här :