Ett hantverk

 
 
Idag träffade jag en sextonfläckig sköldpiga enligt lens som jag söker på.
Jag har varit och fikat i Gunnebo hos Bettan med familj.
Hon hade gjort jättegod ostkaka med keso.
Med sylt, grädde och en kopp kaffe så gjorde det min dag.
Tack alla för det och allt skratt.
 
Jag stannade hos Mathias och träffade Anton och Stella.
Vilken lyx, träffa och krama alla barn och barnbarn på samma dag.
Jag köpte Majblommor av Anton.
De ska komma till oss och sova över nästa helg så vi planerade lite.
 
 
Jag har tänkt på ett par dagar att jag skulle prova och göra biskvier.
Hur svårt kan det va tänkte jag.
 
Sagt och gjort det blev lördagseftermiddagens utmaning
Det var inte svårt, klart det var lite pyssel och några olika moment.
Men jag gillar att baka och brukar gå i land med det jag bestämmt mig för.
 
 
Ett riktigt hantverk är det.
Jag blev nöjd med dom bara att provsmaka nu då. 
 
Jag önskar er alla en härlig valborg
 
 
KRAM KRAM
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :