Om ge bort tid

 
 
En krispig morgon var det i dag med 2 minusgrader.
Nu är solen här och det är så härligt ute.
Vi har varit och handlat och gjort en massa ärenden.
Tog hem mat i dag och gissa vad det blev..
Stekt sill men potatis och löksås så gott.
Tyvärr lite för salt men gott ändå.
 
 
I morgon ska jag hämta Anton för sin egen helg.
Tidigare har de ju fått en egen dag med mig, men nu har de fått en helg.
Vi får se vad det blir, pannkakor har jag hört sedan löser vi säkert det.
Det blir säkert fika också och lördagsgodis 
Det ska bli så kul, vi har ofta barnbarnen här men härligt att ha en i taget.
Så mysigt att kunna hämta dom efter skolan, en dag i veckan gjorde vi det och bjöd dom på våfflor med sylt, grädde och varm choklad.
Spagetti och köttfärssås till middag innan vi skjutsade hem dom. 
Det är ju det bästa man kan ge, sin tid.
Och tid har vi ju och den gör vi det bästa med. 
 
 
Jag har fått hem fröer så det kliar i fingrarna nu ska jag tala om.
 
 
Men jag ska inte så för tidigt för jag vet vad det brukar växa.
Ska bli så härligt när vi kan flytta ut och börja i växthuset.
Såna här soliga dagar känns det ännu mer som att jag vill ha vår NU.
 
Men först ska vi åka till Gran Canaria så om en vecka är vi där.
Kanske sitter vid poolen med en drink eller nåt...
Det låter väl som en bra plan.
 
 
Vi var och hälsade på hos Bettan i går.
De har ju Jossan där nu också.
Det är mysigt med två katter, men Jossan tycker nog att det känns som det kvittar att de skaffade Zelda.
Men det funkar de kommer nog oftast överens.
 
Förra helgen ( vad fort tiden går då...)
Var vi ute och gick på lysingsbadet.
Jättefint väder då också.
 
 
 
 
 
Jag önskar dig en trevlig fredagskväll och en skön helg.
Ta hand om dig och varann.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lotta

Så mysigt med barnbarns helg. Jag älskar mina stunder med mina godingar, stora som små.
Så härligt att ha en resa att se fram emot. Det gillas också.
Önskar dig en härlig söndag!
Kram

Svar: Visst är de mysiga, var ålder har sin tjusning. Vi har kommit hem nu haft det bra. Jag har lite strul med min blogg, kan skriva men inte gå in på den. Kommer du in på min blogg som vanligt. Jag kommer inte in hos er som har blogg.se Tråkigt när det inte funkar.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :