En dag på lilla kontoret.

 
 
En innedag är det i dag i alla fall på förmiddagen, kontorsarbete som känns som det kommit lite efter.
Jag ska ner på stan sedan och göra en del ärenden.  
Känns skönt att få en dag att hinna i fatt. Jag är hemma en hel dag och det var länge sedan så det tar jag vara på.
Regn och en gråmulen himmel är det här, men kan va ganska mysigt faktiskt.
Jag fixar och donar, har till och med hunnit ta hand om mina husdjur...
Du vet väl att jag har några, ibland är dom fler, och ibland är dom inte så många.
 
Mina dammråttor.
 I dag var dom ett gäng och dom var ganska snälla. Följde med snabeldraken så fint så, inga problem. Och han fick lite mat, så alla är glada och nöjda.
 
På tal om mat så tror jag att jag ska höra med min kära make om vi ska ha en date, gå ut och äta någonstans på hans lunch kanske.
 
Nu ska jag fortsätta min dag.
Tänk på att den här är den första dagen på resten av ditt liv.
Den måste vi göra till den bästa.
 

Vi hörs.
 
 
 

Kommentarer :

#1: Ghugge

Hoppas ni fick en trevlig date! Dammråttorna behöver hållas efter, det är inte så hemskt jobb bara man kommer igång..! Håller med om att det är mysigt med en hemmadag, då och då! Kram

Svar: Städningen går bra som du säger bara man kommer igång, och det blir ju så fint. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Eva`s blogg

Ja du damm råttor hade jag tills i går då jag inte får göra det nu, men man överlever ändå :) viktigast är att man hinner o inte stressar i vardagen :) vacker bild o jag önskar dig en fin dag kramen

Svar: Det finns både viktigare och roligare saker än att städa, skönt med en hemmadag att komma ifatt i alla fall. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Bosse Lidén

Härliga speglingar i vattnet. Du slipper gå ut och gå med dina husdjur när det regnar. Hoppas du hade en trevlig date.
Kram Bosse

Svar: Ja mina husdjur klarar sig så bra själva så. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: amanda

Oj, vilken gullig mini kontor, hihi...!
Bra idé, Gittan, att ha en date med din make, och kanske gå ut och äta tillsammans !

Här gäller det andra bullar, för min make kommer hem sent på eftermiddag och då sa jag till honom att kom hem med något hämtmat för jag hinner inte laga någon middag idag !
Så nu ska jag fortsätta min dag och slippa matlagning !

Varje ny morgon, varje nytt ögonblick, är en ny start så
"Den måste vi göra till den bästa", precis som du säger !

Ha en trevlig dag, kram på dig vännen !




Svar: Visst är det gulligt mitt lilla kontor men jag börjar utöka min verksamhet nu så snart behövs lite mer plats, får väl bygga ut, ha ha Daten gick bra och visst är det skönt att slippa laga mat ibland. Ha det bra och kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Ditte

Skönt med en hemmadag! Och att ta saker och ting i den takt man vill. Hoppas det blev en lunchdate med maken. mysigt att göra något spontant. Och god mat är alltid trevligt.
Sista bilden är jättefin och visar att sensommaren dröjer sig kvar.
kram!

Svar: Sensommaren är kvar än, i kväll är det 14 grader och riktigt skönt. Men i dag har det regnat för fullt. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: Eva`s blogg

Hoppas du har det bra & önskar dig en fin dag kram

Svar: Här är allt väl, hoppas du har det bra. Ha en skön kväll. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :